Veel gestelde vragen
PRIJZEN – WAT MOET IK BETALEN?
Precies het bedrag, dat u op de website ziet. Daar komt niets meer bij, ook geen BTW. Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en eventuele andere belastingen. De verzending is gratis.
HOE VIND IK WAT IK ZOEK?
Zo werkt de webshop het best:
1) Oriënteren
Navigeren gaat zo: shop op uw gemak langs de verschillende groepen producten van ha-juweliers.nl, met de buttons horloges, juwelen en trouwringen.
2) Bestellen of reserveren
Een juweel of horloge gevonden, dat helemaal bij u past?
Bestellen is heel eenvoudig: vul uw gegevens in, klik door naar ‘afrekenen’ om het betalingsproces te voltooien. U ontvangt dan per e-mail een bevestiging dat we uw bestelling in behandeling hebben genomen. U krijgt zo snel mogelijk bericht over de levertijd.
3) Verzending
U hebt al online betaald bij het bestellen. Zodra uw bestelling compleet is en verzendklaar, sturen we hem gratis naar het door u opgegeven verzendadres.
HOE KAN IK BESTELLEN?
Door de knoppen horloges, juwelen en trouwringen in het navigatiemenu te gebruiken, komt u op een overzichtspagina met afbeeldingen van al deze producten. Klik op een afbeelding en u komt weer een stap verder: de productdetails van dit specifieke product.
Door het klikken op de afbeelding komt u op de productdetail pagina van dit specifieke product.
De details: de belangrijkste specificaties zoals soort edelmetaal of edelsteen, precieze afmetingen, bijzonderheden, als ze er zijn: meer foto’s.
Nog meer weten? Klik dan op ‘meer informatie’.
Direct bestellen kan natuurlijk ook. Dat is dan nog maar één stap: klik op ‘bestellen’.
U komt dan automatisch bij de volgende stap: toevoegen aan het winkelmandje. Dat heet bij ons ‘shopping bag’.
U rondt de bestelling af met ‘afrekenen’.
De betaalmethode selecteert u door te kiezen voor één van de opties: iDeal – Credit Card, mastercard of Visa – Gift Card.
Lees ook de veelgestelde vraag ‘HOE KAN IK BETALEN?’
Uw bestelling annuleren, om wat voor reden dan ook?
Dat kan: stuur een e-mail naar webshop@ha-juweliers.nl
Heb ik na mijn bestelling de garantie dat ik het bestelde product ontvang? Ja, zodra u onze bevestiging krijgt, en – zo snel mogelijk daarna – de verwachte levertijd. Zodra uw bestelling wordt verzonden ontvangt u een track & trace code per e-mail.
Kan ik mijn bestelling als cadeau verpakt ontvangen? Ja, wij versturen elke bestelling in een mooie cadeauverpakking. Of het nu gaat om een cadeau voor uzelf of voor iemand anders.
HOE KAN IK BETALEN?
De betalingsmogelijkheden in deze webshop: iDEAL , Mastercard, Visa of onder Rembours. U komt ze vanzelf tegen bij het afronden van uw bestelling, bij ‘betalen’. Bij betalingen met ideal of met Mastercard of Visa worden geen kosten berekend. Bij rembourszendingen wordt € 20,- aan kosten berekend. U kunt uw aankoop ook ophalen in onze winkel en bij het afhalen betalen.
Is het betaalproces wel veilig?
Ja, iDEAL is niet alleen makkelijk, ook zeer veilig. Met iDEAL komt u direct in de betaalomgeving van uw eigen bank, met uw eigen pincode. De procedure is beveiligd met de strenge veiligheidseisen die ook gelden voor internetbankieren.
Dit betekent dat betalen via iDEAL net zo veilig is als internetbankieren.
IS DE VERZENDING GRATIS?
Ja, bij ha juweliers berekenen we geen verzendkosten voor leveringen binnen Nederland.
Kan ik ook in het buitenland iets bestellen bij ha Juweliers?
Dat kan natuurlijk wel, online. De bestelling moet dan alleen verzonden worden naar een adres in Nederland. Vooralsnog versturen wij alleen naar adressen binnen Nederland. Op vakantie bestellen en op de gewenste datum thuis een pakket van ons ontvangen, dat kan heel goed. Geeft u dat even aan met een e-mail aan webshop@ha-juweliers.nl, als u het verzendadres in Nederland hebt ingevuld?
Welk transportbedrijf verzorgt de verzending van mijn pakket?
Een bestelling wordt bij u aan huis gebracht door PostNL, als pakketje.
Zodra het pakket wordt verzonden ontvangt u per e-mail de track & trace code.
Waar komt mijn bestelling vandaan?
Uw pakket wordt samengesteld en verzonden vanuit ons juweliershuis ha Juweliers in Haren, Groningen.
Is het mogelijk het bezorgadres achteraf te wijzigen, als ik al besteld heb?
Ja, dat kan.
Mocht u het bezorgadres willen wijzigen, neemt u dan contact op met ons via webshop@ha-juweliers.nl.
Is de inhoud van mijn pakket onderweg verzekerd?
Ja, de verzending is volledig verzekerd tijdens het transport.
U hebt recht op levering van het door u bestelde product en dat recht behoudt u ook, wat er ook gebeurt.
Moet ik tekenen voor mijn pakket?
Ja. Tijdens het bestelproces geeft u al aan welke persoon het pakket in ontvangst zal nemen. Deze persoon moet zich met een geldig legitimatiebewijs (paspoort of rijbewijs) legitimeren bij de bezorger van PostNL. Belangrijk: ook in uw eigen belang kiezen we voor veiligheid: dus uitsluitend de aangegeven persoon kan het pakket in ontvangst nemen. Het pakket zal zeker niet worden afgegeven aan een andere persoon dan aangegeven bij het bestellen. Mocht u op het moment van levering toevallig niet thuis zijn, wordt het pakket ook niet bij de buren afgeleverd, maar voor u bewaard.
Ik was niet thuis op het aangegeven bezorgmoment; wat moet ik nu doen?
Geen probleem. PostNL laat bij ‘geen gehoor’ een kennisgeving bij u in de brievenbus achter, met daarop de contactgegevens voor het maken van een nieuwe afspraak voor bezorging.
GARANTIE EN NON-CONFORMITEIT
Op al onze artikelen is de wettelijke garantie van toepassing, dat wil zeggen dat u garantie heeft op uw aankopen. Ieder product moet voldoen aan wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Als dat niet het geval is dan kunt u contact opnemen per mail via webshop@ha-juweliers.nl of per telefoon op 050-5344954. In alle gevallen zorgen wij er dan voor dat uw product wordt hersteld of wordt vervangen en als er geen oplossing meer is dan krijgt u uw geld terug. Wij conformeren ons aan de regels van de wet en zoals ze zijn beschreven in de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel. Er is geen termijn aan verbonden en in de eerste zes maanden geldt de omgekeerde bewijslast. Alle kosten die voortkomen uit de wettelijke garantie zijn voor onze rekening. Alleen in geval er sprake is van een fout van u zelf, dan vragen wij een vergoeding voor het herstel of voor de vervanging.
Kan ik mijn product terug sturen?
Wij hopen uiteraard dat u helemaal tevreden bent met het product dat u bestelde. Als dat onverhoopt niet zo is, of u hebt nog een vraag, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Doet u dat wel zo snel mogelijk. Er is een zichttermijn van 14 dagen op alle aankopen. Binnen deze periode kunnen producten altijd worden geruild of geretourneerd. De zichttermijn gaat in op de dag nadat u uw product hebt ontvangen, dus nog niet op de leverdatum zelf.
Hoe kan ik gebruik maken van mijn herroepingsrecht?
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Dit kunt u doen door bijvoorbeeld een e-mail te sturen naar webshop@ha-juweliers.nl of u kunt gebruik maken (per e-mail of per post bijvoorbeeld) van het model retourformulier, dat met de bestelling mee wordt gezonden.
Na herroeping heeft u nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Wilt u eventuele extra’s, die u van ons cadeau kreeg bij uw bestelling, ook terugsturen met de retourzending?
Download modelformulier voor herroeping
Wat is het adres waar ik mijn product naar kan terugzenden?
Dat adres geven we ook aan op het ‘retourformulier’ dat u per e-mail krijgt, als u aangeeft te willen ruilen of retourneren.
Het is: HA-Juweliers, Rijksstraatweg 170 9752 BN Haren.
Bij een retourzending kunnen wij niet meer verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele schade of diefstal tijdens de verzending. Tijdens de verzending aan u was dat nog wel zo; de bestellingen die wij als pakket opsturen met PostNL zijn altijd verzekerd, tot het moment dat u ze in ontvangst neemt.
Welke producten kan ik niet terugsturen?
Er zijn een paar uitzonderingen op het recht om te retourneren. De zichttermijn is niet van toepassing op vermaakte artikelen en producten die speciaal voor u gemaakt zijn (maatwerk) en hygiëne producten zoals oorbellen kunnen niet terug gestuurd worden indien de verzegeling is verbroken. Daarnaast accepteren we geen retour van artikelen die in de fysieke winkel zijn gekocht.
Kan ik ruilen?
Het aangekochte product kan geruild worden voor een ander product. Mocht het nieuwe product een lagere prijs hebben dan het oorspronkelijk aangekochte product, dan storten wij het verschil binnen 14 dagen na herroeping terug op uw rekening. Geef al op het retourformulier duidelijk aan voor welk product u het geretourneerde product wilt ruilen.
Wij laten u dan zo snel mogelijk weten of het nieuwe artikel beschikbaar is. Het nieuwe artikel zullen we pas verzenden wanneer we de geretourneerde artikelen ontvangen hebben en gecontroleerd op kwaliteit.
Als ik niet wil ruilen, kan ik dan ook mijn geld terugkrijgen?
Ja. Als u besluit het product niet te ruilen voor een ander product uit onze collectie, dan kunt u het retour zenden en aangeven dat u niet wilt ruilen. Het aankoopbedrag zal dan binnen 14 dagen na herroeping volledig teruggestort worden op uw rekening. U mag ook kiezen voor een gift voucher.
Terugbetaling
U heeft recht op volledige terugbetaling als het product zoveel als redelijkerwijs mogelijk nog in nieuwe staat is, nog niet gedragen (met uitzondering van passen) en nog in de originele verpakking (in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd), dat wil zeggen: afgezien van de cadeauverpakking die wij als extra service meeleverden. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Ontbreekt het etiket van een artikel al bij levering bij u thuis? Informeert u ons daarover dan zo snel mogelijk, het liefst nog dezelfde dag met een e-mail naar webshop@ha-juweliers.nl.
Verder adviseren wij u om het product onmiddellijk na ontvangst grondig te controleren op eventuele beschadigingen of onvolkomenheden. Wij weten dan meteen dat u die niet hebt veroorzaakt.
Terugbetaling
U heeft recht op volledige terugbetaling als het product zoveel als redelijkerwijs mogelijk nog in nieuwe staat is, nog niet gedragen (met uitzondering van passen) en nog in de originele verpakking (in een zo oorspronkelijk mogelijke staat en onbeschadigd), dat wil zeggen: afgezien van de cadeauverpakking die wij als extra service meeleverden. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Ontbreekt het etiket van een artikel al bij levering bij u thuis? Informeert u ons daarover dan zo snel mogelijk, het liefst nog dezelfde dag met een e-mail naar webshop@ha-juweliers.nl.
Verder adviseren wij u om het product onmiddellijk na ontvangst grondig te controleren op eventuele beschadigingen of onvolkomenheden. Wij weten dan meteen dat u die niet hebt veroorzaakt.
VOORRAAD
We kunnen vrijwel alle producten binnen 1-3 dagen leveren. Dat komt omdat we naast de ruime collectie die ha Juweliers zelf op voorraad heeft altijd kunnen rekenen op nauwe samenwerking met onze vaste leveranciers. Mocht een bepaald product onverhoopt een langere levertijd hebben, zullen wij u hiervan meteen op de hoogte stellen. Zie ook onze Algemene Voorwaarden.
Wilt u de exacte levertijd van een bepaald product weten? Neem dan contact op met met ons op.